دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1397 - 10:24

جذب بیش از 36 میلیارد تومان سرمایه برای جایزه مصطفی(ص) 

دبیر شورای سیاست­گذاری جایزه مصطفی(ص) گفت: دارایی صندوق سرمایه‌­گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) در حال حاضر حدود 25 میلیارد تومان و جمع کل سرمایه جذب‌شده در این صندوق 36 میلیارد و 700 میلیون تومان است.
کد خبر : 307251

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی جایزه مصطفی(ص)، چهارمین نشست مجمع سالیانه صندوق سرمایه‌­گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص)​ با حضور اعضای هیأت موسس صندوق، بعضی از واقفین و خیرین علم و فناوری برگزار شد.


در ابتدای این نشست مهدی صفاری­‌نیا دبیر شورای سیاست­گذاری جایزه مصطفی(ص) با بیان این که فعالیت‌های جانبی جایزه به عنوان یک بنیاد علمی سازماندهی شده است، توضیح داد: بخش عمده­‌ای از منابع سرمایه صندوق سرمایه­‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص)​ توسط افرادی که در این جمع حضور دارند تأمین می‌­شود؛ هر چه این مجمع بالنده‌­تر باشد، فعالیت­‌های جایزه نیز بیشتر می‌­شود.


وی در خصوص جذب منابع مالی در 6 ماه گذشته گفت: دارایی صندوق سرمایه‌­گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص)​ در حال حاضر حدود 25 میلیارد تومان و جمع کل سرمایه جذب‌شده در این صندوق 36 میلیارد و 700 میلیون تومان است.


دبیر شورای سیاست­گذاری جایزه مصطفی(ص)​ بیان کرد: تاکنون تلاش زیادی برای برقراری ارتباط با نمایندگان داوطلب بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)​ با عنوان سفیران مصطفی(ص)​ در کشورهای مختلف شده ­است که تاکنون با کشور­های عمان،‌ هندوستان،‌ لبنان، عراق، پاکستان،‌ روسیه،‌ اندونزی و کویت ارتباط برقرار کرده‌­ایم.


صفاری­‌نیا ادامه داد: از مهم­‌ترین فعالیت‌­های بنیاد مصطفی(ص)​ در 6 ماه گذشته می‌­توان به توسعه فعالیت­‌های باشگاه سفیران مصطفی(ص)​، برگزاری سومین دوره ‌مسابقه دانش‌­آموزی نور، گرامیداشت ابن ­رزاز جزری با ارسال بیش از 4 هزار اثر از تعدادی از کشورهای اسلامی، اتمام مهلت ارسال آثار رقابت علمی کنز با مشارکت بیش از 500 دانشجو از 15 کشور، توافق نهایی بنیاد مصطفی(ص)​ و دانشگاه سلطان قابوس عمان برای برگزاری چهارمین دوره نشست­ تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در عمان، نشست آشنایی سرمایه‌­گذاران با دستاوردهای دانشمندان که دومین دوره آن نیز در عمان همزمان با نشست استپ برگزار می‌­شود و ایجاد پنج فرصت تحقیقاتی برای دانشجویان جهان اسلام اشاره کرد.


دبیر شورای ­سیاست­گذاری جایزه مصطفی(ص)​ بیان کرد: پس از پایان فعالیت سه ساله صندوق سرمایه‌­گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص)​ با الزام سازمان بورس، دوره فعالیت این صندوق مجددا تمدید نهایی شد.


انتهای پیام/4056


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته